Annas pyttipanna

Tänkte skriva av mig allt...

...om allt från himmel till helvete, böcker, filmer, äventyr, vardag, skönhet, fulhet (!), sytligt (=äckligt) och gott... Min lilla blandning - min pyttipanna!

Känner du en oemotståndlig lust att kommentera med nå´t klokt, roligt, glatt, eller dumt, spydigt, ledsamt så feel free...

Augusti i ett swisch!

Aug 2013Posted by Anna Jarl 2013-08-30 21:51:36
Tillbaka på jobbet igen och herrejösses vad jag jobbar! Denna veckan har jag inte packat ihop en enda kväll innan halv tio. Men det är kul! :)

Har ju inte hunnit berätta om Kreta. Det var helt fantastiskt! Jag trodde inte det fanns så fina stränder i Europa. Och ändå har ju jag bott på Kos i ett halvår.

Detta är Elafonissi. Det kallas tydligen också Kretas svar på Maldiverna. Ruggigt fint! Det syns kanske inte på bilden men vattenbrynet får en lätt rosa färg av krossade rosa snäckor på stranden.

Hela veckan var het så in i hundan. Svalaste dagen tror jag det var 32 grader i skuggan. Om jag klagar? Icke! AS höll sig mest i skuggan men jag njöt i solen. (Vi var lika bruna när veckan var över så just av den anledningen hade jag inget för att ligga i solen....) Men vi var också duktiga på att använda solfaktor. Per skrev något sms mitt i veckan som bara innehöll ett ord "SOLFAKTOR". Han känner mig. :)

Det här är Falassarna. också helt magiskt fint. Hit körde vi själva en hyrd bil. (Som vi sedan blev anklagade av den galne grekiske föreståndaren för hyrbilsföretaget att vi bucklat... Tyvärr hade vi inte dokumenterat hur bilen såg ut när vi fick den så med ilskan sprutande ur öronen betalade jag och AS 100 Euro i självrisk.)

Utsikt från den lilla restaurangen vid Falassarna. Det är faktiskt färskpressad apelsinjuice i glaset. :) Det var inte så mycket alkohol denna veckan. Givetvis den obligatoriska lilla karaffen med raki när man betalade notan.... Det smakar ju urk, men man kan ju inte låta det förgås.... :)

Maten är ju ljuvlig och jag förflyttades raskt till Kos 1995 (japp, det var galet länge sedan) när jag mofflade Saganaki och när AS väl hade smakat det så beställde hon det varje kväll. Men jag förstår henne. Det är verkligen jättegott. Taramosalat, bläckfisk, gyros i pita och grekisk sallad smaskade vi på så klart.

Vi bodde helt ok. Lägenhet där vi fixade egen frukost. Poolen vid hotellet var helt ok men det var alldels för varmt att ligga där. Så här såg det ut 3 meter från vår lägenhetsdörr.

Det ni ser i slutet på gränden är havet..... :) Hur smidigt som helst! Vi bodde lite utanför Chania men tog oss in dit två kvällar. Det är verkligen ett ställe att rekomendera. Åker mycket gärna dit igen!

När jag väl kom hem var det ju fullt ös på jobbet. Först var det fyra dagar i Malmö eftersom vi räknar på ett sketastort jobb framöver. Hann knappt packa om från Residens Hotel i Malm innan jag åkte iväg med golfstyrelsen på planeringskonferens till Hotell Skansen i Båstad. Vilket place! Nu var ju jag (som vanligt) iväg med en hög med killar så någon vilotid att testa spa-anläggningen osv fanns ju inte, men det var en sån go stämning liksom. Jag hade rum mot havet och vaknade med utsikten mot kallbadhuset varje morgon. Mysigt!

Golf blev det ju också. Båstads gamla och nya bana, plus Torekovs. Hur det gick? Det är halt ute idag.... :)

Full gas på jobbet en vecka till coh sedan kom lillebror med sina barn för att hälsa på mig i Halmstad.

Vi var på Brottet en sväng och hade det gott i solen. A4 var lite snuvig så hon fick hålla sig på land.

Det gjorde inte A1 och A2......

På kvällen åt vi tacos, hyrde film och hade allmänt mys.

Mina godingar!

Dagen efter var det dags för shopping. A1 och A2 fick givetvis varsitt par Converse. Vad annars lixom?

A4 fick en egen hårborste.... :)

En hur mysig helg som helst.

Efter denna veckan är jag rätt slut. Så jag ser fram emot två dagar där jag inte är bokad på något utom en lunch imorgon med AH. Fast jag ska inte ligga på latsidan..... 9 kg kyckling ska ugnsstekas, bröd ska bakas, ett bordsvisehäfte ska konstrueras och jag ska duka. För nästa vecka så kommer det 45 trevliga människor som vill hjälpa mig fira min födelsedag! Ser enormt mycket fram emot detta. Många av dem var superlänge sedan jag träffade och det ska bli så himla kul.

Men först: Sova!

Stor helgkram på er!

• Comments(10)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Taxie 2014-02-14 13:09:38

Februari... Kanske ska ge upp det här nu... :)

Posted by Taxie 2014-01-06 09:02:40

Posted by Taxie 2013-10-12 15:36:48

Nu är det oktober... ;)

Posted by Taxie 2013-09-20 21:16:37

Anna snart har september gått! Berätta om festen och vad du mer har hittat på! :)